Welkom!

Van harte welkom op de website van de Raad van Kerken van Hoorn, Zwaag en Blokker. De Raad van Kerken is een podium voor ontmoeting, gesprek en de organisatie van aansprekende activiteiten. We leren van elkaar en hopen van betekenis te zijn voor onze omgeving. In de Raad werkt een aantal lokale kerken en geloofsgemeenschappen samen. Zij overleggen over alles wat de kerken samen kunnen doen. Elk van deze kerken houdt zelf vieringen en organiseert pastorale, diaconale en bezinningsactiviteiten. Daarnaast is er altijd een flink aantal projecten en andere activiteiten die we gezamenlijk doen, in oecumenische verbondenheid. De in de Raad verzamelde kerken zijn erop gericht een zinvolle bijdrage te leveren aan het samenleven in de stad Hoorn en de dorpen Zwaag en Blokker. Op deze website kunt u daar van alles over lezen!

Klik hier voor een overzicht van de aangesloten lidkerken en geloofsgemeenschappen.

Vieren

Minimaal één keer per jaar willen de lidkerken in een oecumenische dienst samenkomen. Daarnaast zijn er door het jaar heen diverse kleine vieringen, op initiatief van lokale lidkerken (bijvoorbeeld Dageraadsviering op 1e Paasdag en de Pinksterpelgrimage, met  10 dagen lang elke avond een korte viering in de diverse kerken).

Dienen

De Raad van Kerken Hoorn, Zwaag en Blokker wil ook het diaconaat, het omzien naar de naaste, verder ondersteunen. Eén van de initiatieven is het ondersteunen van het straatpastoraat in Hoorn.

Leren

De leden van de Raad en de lidkerken willen elkaar voortdurend bemoedigen en initiatieven ontplooien waarbij er ook steeds weer geleerd kan worden.